Monday, July 27, 2009

Lawatan Penanda Arasan Di Kota Bharu

Lawatan emak,baba dan rozana serta anaknya ke kota bharu kali ini telah ditanggung sepenuhnya oleh azilah dengan menaiki pesawat tambang murah airasia. Kehadiran tetamu ini amat dinanti-nanti untuk mengisi jadual lawatan yang agak padat. Setiba petang hari itu, terus dibawa para tetamu ke rumah azmi di Kubang Kerian. Berikut adalah sebahagian gambar yang diambil sepanjang lawatan penanda arasan ke kota bharu.

Persiapan untuk mengadakan kenduri doa kesyukuran dan majlis hari jadi atuk dan anis yang jatuh pada hari yang sama. Biasanya buat dikampung, namun pada tahun ini, telah diadakan di Kota Bharu. Terima kasih la.. kepada yang sponsor tikit kapal terbang. (dibelakang-rozana dan anaknya yang keletihan..)


Ibarat pepatah mengatakan, 'sambil menyelam minum air', kena pada harinya. iaitu harijadi anis dan atuknya. Kami sekeluarga dan keluarga sebelah kelantan membuat majlis doa kesyukuran dan menyambut hari jadi bagi kedua-dua pasangan.

Kelihatan sedang memotong kek hari jadi bersama-sama.


Juadah disediakan berupa nasi beriani ala saloma. Nyamm..sedapnyer.. Emak sponser rendang ayam kampung untuk memeriahkan majlis hari tu.


Malam esoknya : membuat lawatan sedikit ke sekitar ibu kota bharu.

kelihatan emak sedang berposing kat kereta sapa erk.. tapi tak pa, dibelakang tu suasana Kota Bharu waktu malam. Kini kami berada di hadapan istana berdekatan dengan Pasar Siti Khadijah bersempena nama emak.


Sekadar melepaskan anak mata melihat keindahan malam di kota bharu. Rasa terpegun dan sahdu melihatkan keindahan malam dan disulami azan isyak pada malam itu. Aiman tengah nak bergurau dengan jurufoto.



Post bersama athirah. Rasanya nak menghilangkan bosan emak dan baba, kami berjalan-jalan sekitar tempat persinggahan.

Gambar diatas adalah mimik muka spontan raihana. Bukan tercekik.. atau .. marah.. tapi perasaan terpegun gamaknya ketika berada di Bandar Kota Bharu.


Gambar kenangan bersama emak dan baba. Aiman pada malam tu sukar dikawal.. pasal berjumpa dengan raihana.


"Ehh... aiman, bak po demo buat lagu tu weii... " tanya raihana.
Jangan terkejut, ini bukan spontan tetapi salah satu teknik wushu dan taichi
bersama pokok kemboja. Teknik ini untuk melancarkan peredaran darah
dari buah pinggang ke hujung jari... buleh cuba..


Last posing sebelum balik ke rumah azmi. sumer dang mengantuk... uwaa..
sambung lawatan terakhir ke tapak pembinaan rumah yang berkontroversi...


Lawatan ke Tapak Pembinaan Rumah Azmi di Peringat


Acara kemuncak, lawatan penanda arasan tapak pembinaan rumah diperingat. Kelihatan emak begitu sedih selepas diberikan taklimat awal tentang progress projek.

Kelihatan anis dan aiman mengiringi emak melawat tapak bersama baba dan rozana.
Banyak cadangan dan pandangan yang telah dilontarkan dan akan diambil tindakan.
Hasilnya, kami telah membuat penukaran kontraktor dan kini tinggal 10% lagi..

insya allah siap hujung tahun ini.



dengan penuh bersemangat melihatkan projek yang belum siap.

Akhir sekali, lawatan ke Pasar Siti Khadijah. Disini kami memang tak akan memaparkan gambar-gambar ketika berada di Pasar berkenaan atas nasihat pihak tertentu. Disebabkan kalah membeli menang memakai.. Terima kasih kepada yang terlibat.. so diharap ahli keluarga yang lain dapat sudi-sudi kiranya membuat lawatan ke Kota Bharu.

Selamat datang deh...

2 comments:

Anonymous said...

dah besar dah si athirah... :)

Shahmizah said...

sedih bila baca tang projek terbengkalai tu :)